ESP On som?

icona temps

Preu:35€

Gipsy Swing Summit

Una reunió de sis grans solistes del Jazz Manouche contemporani -també conegut com Gypsy Swing-, en la tradició creada per Django Reinhardt i Stéphane Grappelli.

Nascut el 1978 en el si d’una família francesa de músics, Ludovic Beier va aprendre a tocar l’acordió amb super pare. Aviat s’interessa pel Jazz, i es va convertir en un fan de l’estil “West Coast”. Dotat d’una tècnica excepcional, Beier ha Dut a l’acordió per nous camins, a més de Treballar al costat dels més grans números de l’escola Gypsy-Manouche, com Angelo Debar, Daurat Schmitt, Costel Nitescu o Florin Niculescu, Ludovic ha efectuat gira pels Estats Units on ha tenído la ocasions de tocar al costat de músics americans com Paquito de Rivera, Joe Lovano o James Carter, i presentar-se al Carnegie Hall al costat de Toots Thielemans.

El violinista Costel Nitescu, d’origen Romanès però resident a França des fa dos Dècades, és un virtuós de formació clàssica -als 16 anys ja era primer violinista a l’Orquestra de la Ràdio de Bucarest-, i està consideració com un dels millors violinistes de Jazz en actiu. Deixeble declaració del llegendari Stéphane Grappelli, de qui ha heretat el sentit del swing i la Capacitat d’improvisació, ha actuada costat de Tchavolo Schmitt, Mandino Reinhardt, Didier Lockwood, Marcel Loeffler, Biel Ballester i Stochelo Rosenberg.

Nascut el 1981, el guitarrista francès Sebastién Giniaux s’ha consolidat en els últims anys com un dels guitarristes de Jazz amb més projecció internacional. Consideració com un dels millors intèrprets de Jazz-Manouche, va sorprendre por super depuradíssima tècnica, super gran inventiva i super lirisme, que li han valgut el reconeixement general. Ha participació en Alguns dels festivals de jazz més importants del món i ha col·laborat -en estudi i en directora amb números de primeríssima línia a la àmbit del Gypsy Jazz a nivell mundial: Stochelo Rosenberg, Birélli Lagrène, Adrien Moignard, Didier Lockwood, etc. . A més de guitarrista, és un excel·lent violoncel·lista i un notable artista pintor.

El mallorquí Biel Ballester, nascut el 1974, és el representant més prestigiós de l’estil Gypsy Swing a casa nostra, i ha aconseguit crear-se una reputació a nivell internacional gràcies a la seva musicalitat, al seu depurada tècnica, a la bellesa de les seves composicions i, molt especialment, a un discurs molt original, que beu de la tradició de Django Reinhardt, encara que modernitzant aquest concepte amb l’addició d’un perfum propi, netament mediterrani. La seva passió pel Gypsy Jazz l’ha portat a realitzar nombrosos concerts per Europa i els Estats Units, ia ser convidat a tocar al costat d’alguns dels solistes i formacions més prestigioses d’aquest estil, com The Rosenberg Trio, The Robin Nolan Trio, The Stéphane Wrembel Trio, Hot Club de Norvège, Gustav Lundgren, Andreas Oberg, Tim Kliphuis, Joscho Stephan, Costel Nitescu, Christian Escoudé, Marcel Loeffler, Steeve Laffont, Howard Alden, Stochelo Rosenberg i David Reinhardt entre molts altres.

Completen la formació Philippe “Doudou” Cuillerier, el guitarrista rítmic més prestigiós de França, -que ha treballat amb Romane, Tchavolo Schmitt, Biréli Lagrène, Florin Niculescu, Babik Reinhardt, Stochelo Rosenberg, Costel Nitescu, Christophe Lartilleux i Patrick Saussois- i el contrabaixista italià Antonio Licusati, que ha acompanyat -entre molts altres- a Biréli Lagrène, Angelo Debarre, Rodolphe Raffalli, Latcho Drom, Daurat Schmitt, Costel Nitescu, etc.