Centre Cultural - Programació - Glenn Miller Orchestra

140'

Preu:45-50€

Glenn Miller Orchestra

El millor swing nord-americà reviscut amb la Glenn Miller Orchestra, la banda oficial que representa el cèlebre músic d’Iowa sota la direcció de Ray McVay.

La Glenn Miller Orchestra UK es va formar l’any 1988 juntament amb Glenn Miller Productions de Nova York i ha mantingut la formació exacta en un escenari ideat per Glenn: el líder, cinc saxòfons, quatre trompetes, quatre trombons i tres ritmes i dos vocalistes.

El repertori de la banda està compost per més de 200 partitures, moltes d’elles procedents del repertori original, que inclou els grans arranjaments de les orquestres civils, de l’Exèrcit i de la Força Aèria, i compta amb contribucions dels millors arranjadors del món com Jerry Gray, Billy May i Bill Finegan.

De tornada a l’era de les Big Bands de la dècada de 1940 qualsevol banda de ball tenia la seva marca distintiva, i la de l’Orquestra de Glenn Miller va ser, és i serà, Moonlight Serenade. Curiosament, però, Glenn Miller la va compondre molt abans que formés la seva orquestra i, avui, Moonlight Serenade és considerada un clàssic en el camp de la música popular.

L’estil de Glenn Miller

L’orquestra es manté fidel al so i a l’estil de Glenn, no obstant ha sofert alguns canvis que creuen que Glenn hauria fet si estigués viu. En tot cas, l’autèntica música de Glenn Miller és ara més popular que mai.