Centre Cultural - Programació - Jordi Savall

icona temps

Preu:28€

Jordi Savall

El llibre de la ciència de la música

Orient – Occident

Istambul
Dimitrie Cantemir (1673-1723)

amb:

Jordi Savall, Viella, Rabec & Rebab
Dimitri Psonis, Oud, Santur, Saz & Percussions

Alba (Castellón / Berber)

Erotókritos – Dansa bizantina

Nastaran (Naghma instr.) – Tradicional (Afganistan)

Azat astvatsn & Ter kedzo – Lamentació armènia

Koniali – Cançó i dansa de Grècia i Turquia

El Rey Nimrod – Tradicional sefardita (Istanbul)

La Quarte Estampie Royal – Anònim (París, ca. 1300)

Lamento di Tristano – Trecento mss. (Italy, 13th Century)

Makām-ı Uzzäl Sakîl “Turna” Semâ’î – Mss. D. Cantemir (324)

Rotundellus (CSM 105) – Alfons X el Savi

Menk kadj tohmi – Tradicional (Armènia)

Paxarico tu te llamas – Tradicional sefardita (Sarajevo)

Makām-ı Räst “Murass’a” uşūleş Düyek – Mss.  D. Cantemir (214)

IV

Makām-ı Hüseynī Sakīl-i Ağa Rıżā – Mss.  D. Cantemir (89)

Chahamezrab Anònim (Pèrsia)

Alagyeaz & Khnki tsar – Tradicional (Armènia)

Saltarello – Trecento mss. (Itàlia, s.XIII)

Jordi Savall és una de les personalitats musicals més polivalents de la seva generació. Fa més de cinquanta anys que dóna a conèixer al món meravelles musicals abandonades en la foscor de la indiferència i de l’oblit. Dedicat a la recerca d’aquestes músiques antigues, les llegeix i les interpreta amb la seva viola de gamba, o com a director. Les seves activitats com a concertista, pedagog, investigador i creador de nous projectes, tan musicals com culturals, el situen entre els principals artífexs del fenomen de revalorització de la música històrica.

És fundador, juntament amb Montserrat Figueras, dels grups musicals Hespèrion XXI (1974), La Capella Reial de Catalunya (1987) i Le Concert des Nations (1989) amb els que explora i crea un univers d’emocions i de bellesa, i les projecta al món i a milions d’amants de la música. Al llarg de la seva carrera ha enregistrat i editat més de 230 discos de repertoris de música medieval, renaixentista, barroca i del classicisme, amb una especial atenció al patrimoni musical hispanic i mediterrani, que han estat mereixedors de moltes distincions com Midem Awards, International Classical Music Awards i un Grammy Award.

Els seus programes de concert han convertit la música en un instrument de mediació per a l’entesa i la pau entre pobles i cultures diferents i de vegades enfrontades. No debades l’any 2008 Jordi Savall fou nomenat Ambaixador de la Unió Europea pel diàleg intercultural i, juntament amb Montserrat Figueras, varen ser investits “Artistes per la Pau” dins del programa “Ambaixadors de bona voluntat” de la UNESCO. La seva fecunda carrera musical ha estat mereixedora de les més altes distincions nacionals i internacionals, d’entre les quals cal destacar, el títol de Doctor Honoris Causa de les Universitats d’Evora (Portugal), de Barcelona, de Lovaina (Bèlgica), de Basilea (Suïssa) i d’Utrecht (Països Baixos), la insígnia “Chevalier” de la Legió d’Honor de la República francesa, el Premi Internacional de Música per la Pau del Ministeri de Cultura i Ciència de la Baixa Saxònia, la Medalla d’Or de la Generalitat de Catalunya, el premi Helena Vaz da Silva i el prestigiós Premi Léonie Sonning, considerat el premi Nobel de la música.

“Jordi Savall posa de manifest una herència cultural comuna infinitament diversa. És un home pel nostre temps” (The Guardian, 2011).