Centre Cultural - Programació - Kibbutz Company

Preu:28€

Kibbutz Company

Asylum

El treball més recent de la companyia de dansa israeliana, Asylum (asil, en català) ens endinsa a un dels problemes més universals que no deixen de ser mai temes d’actualitat: la immigració, els refugiats i el dret d’asil.

Nascut en una família de supervivents de l’Holocaust el 1957, el director artístic Rami Be´ert evoca la seva pròpia experiència; conceptes com la pàtria, l’enyorança, la llar i la recerca de la identitat.

Per Be’er, tots aquests temes són de gran rellevància per l’ésser humà des d’un punt de vista existencial. ‘La recerca d’un lloc que s’identifica com a llar forma part de l’experiència existencial humana’.

La Kibbutz Contemporary Dance Company (KCDC), és una de les formacions més importants del món. Sota la direcció de Rami Be’er, està formada per un elenc de ballarins que es caracteritzen per la seva força i potència i a la vegada per la seva sensibilitat i dinamisme en els moviments.

La KCDC va ser fundada el 1973 per Yehudit Arnon, que va situar la companyia en un centre de dansa de primer nivell. Arnon va ser també l’impulsor de l’International Dance Village, un centre de la dansa que és la seu de 100 ballarins israelians i internacionals que formen la Companyia Principal i la Segona Companyia (KCDC 2). També s’hi organitzen stages de dansa i cursos intensius per a ballarins d’arreu del món.