ESP On som?

Centre Cultural - Programació - Laia de Ahumada “Espiritualitat i sostenibilitat”

Laia de Ahumada
conferència

Dilluns

14/MAR

Gratuït

Laia de Ahumada “Espiritualitat i sostenibilitat”

Cicle de Conferències: 90 MINUTS PER VIURE

LAIA DE AHUMADA
Doctora en filologia catalana i escriptora

Dia: Dilluns 14 de març a less 19h
Lloc: Aula Magna del Centre Cultural
Organitza: Fundació Antiga Caixa Terrassa

La doctora en filologia catalana i escriptora Laia de Ahumada va dedicar la seva ponència a reflexionar sobre el sentit de la vida i la seva manera de viure l’espiritualitat, fruit de les converses a diferents persones.

Saber com s’ho fan les persones per viure amb plenitud va ser el leimotiv de la filòloga i escriptora Laia de Ahumada per escriure una triologia basada en entrevistes fetes a un col·lectiu de monges, a joves de l’Escola de Pastors de Catalunya i a persones que viuen i practiquen la seva espiritualitat no religiosa.

Fruit d’aquestes converses De Ahumada va fer una reflexió sobre el punt d’unió d’aquests col·lectius, ‘Vaig arribar a la conclusió que no hi ha tanta diferència entre ells. Tots els mou un sentit a la seva vida i comparteixen la seva preocupació pel món’.

És a partir de les respostes dels seus entrevistats que De Ahumada relaciona estretament el concepte d’espiritualitat i sostenibilitat. ‘Són persones compromeses, que estimen La Terra i que davant de la crisi global que estem vivint tenen una nova manera de relacionar-se amb el món, més sostenible, que va més enllà de les religions i dels paràmetres pels quals es regeix el món actual’.

De Ahumada va exposar alguns exemples de nova espiritualitat del segle XXI on moltes persones prenen la decisió de tornar a viure en entorns rurals, la necessitat latent d’humanitzar les ciutats i que podem observar amb la proliferació d’horts urbans i l’auge dels moviments socials.