Centre Cultural - Programació - Ministrils del Raval (2012)

Ministrils del Raval

Diumenge

02 diumenge/DES

Preu:8 € (taquilla 10€)

Ministrils del Raval (2012)

“El nostre calendari festiu”

Ministrils del Raval de Terrassa, ofereixen un espectacle en format de concert, amb un repertori que ressegueix el cicle festiu anual català, presentant melodies vinculades amb Terrassa i melodies d’altres indrets amb els quals han establert algun vincle especial al llarg de la seva trajectòria.

Un presentador explica la procedència de les melodies amb histories i anècdotes que hi fan referència. Durant el concert es creen situacions d’interacció amb el públic, amb amics i artistes, convidats especialment per a cada espectacle.

Ministrils del Raval

Nascuts per la Festa Major de Terrassa de l’any 1988, des d’aleshores no han deixat de participar en cap festa tradicional del calendari anual (des de Reis a Cap d’any ), acompanyant tota mena de danses tradicionals, gegants, nans, bestiari, cavallets, esbarts, bastoners…

Han participat en els festivals de música més assenyalats del país : Tradicionàrius, Festival Internacional de Vilanova i la Geltrú, Danses a la Plaça del Rei, Treure-Ball de Terrassa, Mercat de Música Viva de Vic, Solc – Lluçanès, Primavera musical del Pla de l’Estany, Girona – Folk, Mostra de Música de Valls, Mercè-Folk, Escola d’Estiu de Música Tradicional de Matadepera, la Fira d’espectacles d’arrel tradicional a Manresa… A més de diverses actuacions a França, Itàlia, Anglaterra, Luxemburg, Mònaco i Islàndia.

Pel que fa a festes tradicionals, han actuat en les festes majors de les principals ciutats del nostre país, així com en diferents cavalcades de Reis, santantonades, carnestoltes, caramelles, aplecs  i revetlles populars.

En el món audiovisual han enregistrat diversos programes a la Televisió de Catalunya -Víbria, Sardana, Tarasca i Rodasons- i algun vídeo clip per TVE-Sant Cugat. I també han fet enregistraments discogràfics (La Filomena, Crits, Festa Major de Terrassa, Set de Nou) de la majoria dels seus espectacles, recollint una bona mostra de la música tradicional catalana i creant-ne de nova.

En espectacles infantils han sigut col•laboradors habituals de La Roda d’Espectacles al Carrer, la Fundació Xarxa d’Espectacles Infantils i Juvenils, el SEDEC del Departament d’Ensenyament, Pedagogia de l’Espectacle, El Sac de Danses i Rialles; actuant en nombroses poblacions.

Pel que fa a recuperacions de danses han tingut la sort de participar en la restitució de les danses de les Falles d’Isil, en el Ball de l’Arbre de Matadepera, en l’Estapera de Terrassa, en el ball de Pabordes de Sant Andreu de Palomar, en la Dansa de Canuts i Rams a Agramunt.

Components del grup:

Victor Baroja: presentador
Miqui Giménez: Guitarra, acordió, veu, flabiol i tamborí.
Carles Llongueras: Gralla i veu.
Jaume Moros: Fiscorn.
Joan Obradós: Tuba.
Josep Maria Pey: Tenora.
Pere Ruiz: Saxo soprano.
Isi Vàzquez: Bateria, tabals i capsa de música.