ESP On som?

Centre Cultural - Programació - Oriol Quintana ‘Filosofia per una vida pitjor. De l’homo faber a l’homo hàmster’

conferència

Dilluns

09/OCT

Gratuït

La filosofia de l’auto-ajuda està orientada al rendiment. Pretén millorar-nos com a persones, però en realitat ens porta a fer de nosaltres ciutadans més dòcils i més productius. A la xerrada s’analitzaran els mecanisme pels quals les persones caiem a la trampa de la productivitat, convertint-nos en homo hàmster. S’exposaran les doctrines d’autors que han defensat la necessitat de trencar amb aquesta pressió social i s’han atrevit a viure’n al marge, i es defensarà la decència mínima com a norma vàlida per una vida alliberada.

Oriol Quintana

Doctorand a la Universitat Pompeu Fabra, redactant una tesi sobre la condició de l’home corrent a l’escriptor George Orwell.

Màster d’Estudis Avançats a la Universitat Pompeu Fabra, 2006. Tesina sobre l’escriptor anglès George Orwell.

Llicenciatura en Humanitats a la  Universitat Pompeu Fabra, 1998

2017: Professor Adjunt a la Càtedra d’Ètica i Pensament Cristià. Institut Químic de Sarrià, Universitat Ramon Llull.

2002-2016: Professor al Batxillerat a l’Escola Sagrada Família- Sant Andreu:  Filosofia, Psicologia, Taller de Religió en anglès. Des del curs 2002-2003.

Publicacions

2017, Març:  Cent preguntes  filosòfiques, editorial Cossetània.

2016, Maig: Filosofía para una vida peor. Breviario del pesimismo filosófico del siglo XX. Editoral Punto de Vista Editores. Madrid.

Xerrades i Ponències a Congressos

2017, Juny: Participació al III Congreso de Pensamiento Social Cristiano, organitzat per UNIJES (Universidades Jesuitas), a Bilbao. Presentació de la contribució “Todo crecimiento es ambivalente”.

2017, Abril: Annual Colloquy de la American Weil Society, Villanova, Pennsylvania (USA), amb la ponència titulada “Simone Weil’s Anti-Humanism”.

2017: Grup de Filosofia Teorètica i Pràctica de la Universitat de Barcelona: “Filosofia per una vida pitjor: de l’homo fàber a l’homo hàmster”.

2016: XII Congreso Internacional de la Sociedad Hispánica de Antropología Filosófica, a Saragossa, amb una ponencia titulada: “Las penúltimas profecías de George Orwell: Subir a por aire como anuncio de la Sociedad del cansancio de Byung-Chul Han. Breve estudio sobre las raíces del nuevo modelo antropológico en la sociedad digital”.

Aparicions en els mitjans

24 de Gener de 2017: Entrevista a “La Contra”, diari La Vanguardia

27 de Gener de 2017: Participació a la Taula Rodona “La Condició Humana”, al programa Els Matins de TV3

24 de Febrer 2017: Entrevista al programa “Estat de Gràcia” de Catalunya Ràdio