Centre Cultural - Programació - Presentació del llibre ‘Veure des del cor’

Dijous

21/ABR

Preu:gratuït

Presentació del llibre ‘Veure des del cor’

Llibre de Jacint Carbonell i Torrents.

Assitirà a l’acte, Esteve Humet, psicòleg i sacerdot, company d’en Jacint amb qui van compartir molts anys, gairebé tots, els  de la seva experiència religiosa.

Dijous 21 d’abril, a les 19h.

Aula Magna del Centre Cultural Terrassa.

Organitza:  Fundació Torre del Palau

……………………

JACINT CARBONELL I TORRENTS Va néixer a Terrassa l’agost del 1945 al si d’una família cristiana, de la Parròquia de la sagrada Família, que va acollir els aires renovadors del Concili Vaticà (1962-1966). L’escoltisme va orientar la seva adolescència i la trobada amb el P. Estanislau M. Llopart, ermità de Montserrat, la tardor del 1966, li va comportar un capgirell espiritual que el va marcar definitivament al llarg de tota la vida. Va passar uns quants anys als Germanets de Jesús del P. Foucauld, que el van enviar a la villa misèria Villa Almafuerte de Buenos Aires (1968-1971). Després d’una estada al Monestir de Montserrat (1972-1973), va viure un parell d’anys de vida eremítica, juntament amb d’altres, a les Guilleries (1973-1975) i, després, vint-i-cinc anys (1975-2000), a la comunitat del Mas Blanc a Osona, on, el dia 6 d’agost del 1976, festa de la Transfiguració del Senyor, va fer la professió monàstica que rebé l’abat de Montserrat, Cassià M. Just, en presència del bisbe de Vic, Ramon Masnou. El 1979, va passar mig any a l’Índia, on va rebre la iniciació com a sannyasi de mans del P. Bede Griffiths OSB, ritual que va significar, per a ell, la trobada de la llibertat respecte de les fronteres mentals i afectives de la religió. Des de l’agost del 2000, va a viure a Castellfollit de la Roca, on es guanyava la vida com a reflexoterapeuta fins que, al maig del 2014, va tornar a la seva ciutat natal, Terrassa, on té la família i viu actualment.