Centre Cultural - Programació - Sant Petersburg Festival Ballet

Sant Petersburg Festival Ballet

of Dimitri Rudachenko and Dimitri Khotko, LLC, by J. Testi Tajada

La Bella Dorment

La Bella Dorment és potser el més important de tots els ballets clàssics del compositor rus Piotr Ilitx Txaikovski, coreografiat espectacularment pel mestre francès Marius Petipa. El ballet es va estrenar el 1890 al Teatre Mariinski de Sant Petersburg davant d’una audiència d’aristòcrates russos de la cort imperial.

Sant Petersburg Festival Ballet

La companyia va ser fundada el 2011 per Maxim Zhuchin amb la gran influència del famós coreògraf Nikolai Boyarchikov, qui durant molts anys va ocupar el càrrec de director artístic del Teatre Mikhailovski de Sant Petersburg. Actualment el Sant Petersburg Festival Ballet té un elenc de joves i ambiciosos ballarins de gran talent. En el repertori de la companyia hi figuren els ballets clàssics com El Trencanous, La Bella Dorment, El Llac dels Cignes, Giselle i Chopiniana.

Actualment la companyia també presenta obres de tall contemporani de joves coreògrafs com Konstantin Kiekhel, llorejat en múltiples festivals internacionals de dansa.

La companyia actua regularment als teatres Hermitage i Komisargevskaia i al Bolshoi Drama Theatre de Tovstonogov, tots ells, ubicats a la mateixa ciutat de Sant Petersburg. Anualment també realitzen diverses gires d’entre cinc i sis mesos a l’estranger amb representacions a Alemanya, Àustria, la República Txeca, Islàndia, Eslovàquia, Croàcia, Finlàndia i Suècia.

Argument

El rei Florestan XXIV i la reina han convidat totes les fades al bateig de la seva filla, la princesa Aurora, perquè siguin les seves padrines. Mentre les fades van arribant amb obsequis per al nadó, són interrompudes per la presència de Carabosse, la fada malvada. Està enfadada per no haver estat convidada i li regala a Aurora un fus, anunciant que un dia la princesa es punxarà un dit amb ell i morirà. La Fada de les Liles, que encara ha d’oferir el seu regal, promet que Aurora no morirà, sinó que caurà en un son profund del qual es despertarà amb el petó d’un príncep.

Cent anys més tard, el príncep Florimond està caçant al bosc amb els membres de la seva cort. Veuen un cèrvol i els seus acompanyants el persegueixen, deixant al jove príncep darrere, somiant pensativament en l’amor ideal. Apareix la Fada de les Liles i li mostra una visió de la princesa Aurora. Florimond li implora que el porti al lloc on està dormint. A les portes del palau, es troben Carabosse, que és expulsada per la Fada de les Liles.

Finalment, Florimond desperta la princesa Aurora amb un petó: l’encanteri es trenca i Carabosse finalment és vençuda. Els personatges dels contes de fades assisteixen al casament del príncep Florimond i la princesa Aurora. S’uneixen a les celebracions i la Fada de les Liles beneeix el matrimoni.

ELENC:
Princesa Aurora: Elena Kotciubira
Príncep Florimond: Vitali Amelishko
Fada Marina: Nika Tskhvitariia Oganessian

Rei: Andrei Kornilov
Reina: Olesia Kukharuk
Fada Carabos: Andrei Gudima
Katalabiut: Evgeni Demidov
Servent: Vladislav Borisov
Gat amb botes: Stanislav Arseniev (Vladislav Rorisov)
Gateta Blanca: Daria Gruzdeva (Ekaterina Volkova)
Llop: Nikolai Mitiashin