Centre Cultural - Programació - Scapino Ballet Rotterdam

Preu:10-28€

Scapino Ballet Rotterdam

Scala

L’Scapino Ballet de Rotterdam és la companyia de dansa més antiga dels Països Baixos. Fundada al 1945, ha jugat un paper fonamental en el desenvolupament de la dansa dels nostres temps.

Aquesta companyia de l’avantguarda internacional dirigida per Ed Wubbe, és coneguda tan per les seves produccions a gran escala, sovint acompanyades per música en viu, com per peces més curtes, creades per els joves i innovadors coreògrafs de l’actual panorama internacional com són: Marcos Morau, Itamar Serussi, Felix Landerer, entre d’altres.

La recent obra creada per Ed Wubbe, Scala (2018), és un veritable festí visual, una nova peça que com la seva antecessora, Pearl (2013), tracta el tema del romanç, l’esplendor, la seducció i la decadència de manera magistral; el seu espectacular vestuari podria competir amb qualsevol espectacle de la cort veneciana contemporània.

La música en viu, a càrrec de l’agrupació Combattimento Consort Amsterdam i  de dos cantants d’òpera, fan que en el seu conjunt, la peça de Wubbe sigui una autèntica al·lusió al barroc.

Ed Wubbe, director artístic

De tots els artistes holandesos, probablement Ed Wubbe (Amsterdam, 1957), és qui més s’ha atrevit a portar la dansa de les formes més variades per atraure a grans públics, inspirant-se en temes literaris, històrics o fins i tot polítics i utilitzant llenguatges musicals ben diferents, des del barroc fins al hip-hop.

Wubbe té la capacitat de portar tots els estils al seu terreny i convertir la seva dansa en un estil propi i elegant. Ha creat més de cinquanta coreografies per l’Scapino, incloses produccions de llarga durada.

Algunes de les creacions més recents són Romeu i Julieta, Nico, Holland, Songs for Drella, Kathleen, Pearl, Le Chat Noir i The Great Bean. Des del 2004 és també director artístic del Concurs Internacional per a Coreògrafs a Hannover. A més a més, fa coreografies per a programes de televisió en directe com el So You Think You Can Dance al Canal FOX.

‘Simplement emocionant (…) veure Ed Wubbe i la seva companyia portar la vida barroca
a l’actualitat, per al plaer del públic, és una experiència extraordinària’.  Danspubliek

Combattimento Consort Amsterdam

Fundada al 1982 per el violinista Jan Willem de Vriend, aquesta agrupació s’ha especialitzat en música  compresa entre els anys 1600 i 1800. Un dels aspectes més destacables, és que a part de difondre les peces més famoses d’aquest període, també recuperen obres desconegudes de gran valor musical, moltes de les quals, es troben en manuscrits.

Al llarg de la seva trajectòria, ha destacat per memorables concerts i presentacions d’òpera com són Rodelinda, Alcina de Händel, entre d’altres. Així mateix, ha realitzat gires de gran èxit per diversos països d’Europa, Àsia i Sud Amèrica; I ha treballat amb prestigioses figures com són Bàrbara Bonney, Andreas Scholl, Anthony Rolfe Johnson, Tomas Zehetmail o Sabine Meyer.