ESP On som?

Preu:10-28€

Scapinno Ballet de Rotterdam

Scala

L’Scapino Ballet de Rotterdam és la companyia de dansa més antiga dels Països Baixos i és coneguda tant per les produccions de gran escala d’Ed Wubbe com per les peces més curtes de joves coreògrafs talentosos com Marcos Morau i els coreògrafs interns Felix Landerer, Itamar Serussi i Fang-Yu Shen.

La recent obra creada per Ed Wubbe, Scala (2018), és un veritable festí visual, una nova peça que com la seva antecessora, Pearl (2013), tracta el tema del romanç, l’esplendor, la seducció i la decadència de manera magistral. Tot amenitzat per la música de Vivaldi que aludeix al barroc. El seu espectacular vestuari podria competir amb qualsevol espectacle de la cort veneciana contemporània.

Ed Wubbe, director artístic

De tots els artistes holandesos, probablement Ed Wubbe (Amsterdam, 1957), és qui més s’ha atrevit a portar la dansa de les formes més variades per atraure a grans públics, inspirant-se en temes literaris, històrics o fins i tot polítics i utilitzant llenguatges musicals ben diferents, des del barroc fins al hip-hop.

Wubbe té la capacitat de portar tots els estils al seu terreny i convertir la seva dansa en un estil propi i elegant. Ha creat més de cinquanta coreografies per l’Scapino, incloses produccions de llarga durada.

Algunes de les creacions més recents són Romeu i Julieta, Nico, Holland, Songs for Drella, Kathleen, Pearl, Le Chat Noir i The Great Bean. Des del 2004 és també director artístic del Concurs Internacional per a Coreògrafs a Hannover. A més a més, fa coreografies per a programes de televisió en directe com el So You Think You Can Dance al Canal FOX.

‘Simplement emocionant (…) veure Ed Wubbe i la seva companyia portar la vida barroca
a l’actualitat, per al plaer del públic, és una experiència extraordinària’.  Danspubliek