Centre Cultural - Programació - Ballet de Catalunya

Preu:14-28€

Ballet de Catalunya

Triple Bill

Reconeguts coreògrafs internacionals, Remi Wörtmeyer, del Het Nationale Ballet i Katarzyna Kozielska, de l’Stuttgart Ballet, ambdós també ballarins en actiu en les companyies mencionades, s’inspiren en els ballarins del BNC per donar forma a les seves creacions.

El Ballet de Catalunya presenta la seva 3ª estrena, configurada en aquesta ocasió per 3 blocs coreogràfics on es mostren diverses peces neoclàssiques creades especialment pel Ballet de Catalunya.

Cal destacar, que el mateix Ballet de Catalunya també és protagonista com a creador en aquest Triple Bill en el tercer bloc, amb dues coreografies a càrrec de Lorenzo Misuri i Leo Sorribes.
Remi Wörtmeyer basa la seva inspiració en el reconegut artista holandès Piet Mondrian, creador del neoplasticisme i buscador de l’art en estat pur. Remi, pintor a més de ballarí, parteix de l’obra de Mondrian que persegueix trobar l’estructura bàsica de l’univers eliminant tota forma i centrant-se en la trama de línies negres sobre blanc i la presència de rectangles de colors primaris. Segons Mondrian, una vegada arribats al real absolut, l’art ja no hauria de ser necessari. Prokofiev és el músic escollit per la peça interpretada, artista que casualment fou contemporani amb Mondrian. Ambdós, vivint i treballant a París, on es van inspirar en espais, sons, pensaments i estètica comuns.

Katarzyna Kozielska, solista del Stuttgart Ballet, ha compaginat la interpretació amb una intensa activitat coreogràfica al llarg de les últimes temporades. Katarzyna crea en funció del ballarí que té al davant i és capaç de canviar esquemes previs si allò que veu ho demana. Les seves fonts d’inspiració són la gent i la ciutat. La coreografia incorpora la sensualitat i el ritme canviant del jazz, sense descuidar la presència de l’estètica clàssica i conformant una peça única i especialment adaptada també al Triple Bill. Hi predomina la intensitat del moviment tècnic, l’acció, els canvis de dinàmica, l’emotivitat i el romanticisme.

El tercer bloc del programa, a mans del Ballet de Catalunya, està conformat per dues peces: la primera d’elles protagonitzada per un dels joves ballarins i coreògraf resident de la companyia, Lorenzo Misuri. El seu Loro In Lei, evoca les grans virtuts de la dona i les contraposa amb el seu costat més obscur. A la vegada, la reafirmen i la porten a la seva seguretat i plenitud amb l’arribada de l’amor.
I tancant aquest tercer bloc, Leo Sorribes, presenta el seu Fast Avance, inspirat en el compositor Mason Bates, reconegut amb la Medalla Heinz per haver traslladat l’orquestra a l’era digital amb la seva música. Ritme tecno i música simfònica animen amb aquesta coreografia a posar a prova les habilitats tècniques i artístiques dels ballarins que a bon ritme també, van adquirint una consistència i unitat més latents, definint cada vegada més els seus rols i reforçant la personalitat conjunta de la companyia.

REMI WÖRTMEYER Ballarí Principal i Coreògraf · HET Nationale Ballet

Wörtmeyer, ballarí principal i coreògraf del Het National Ballet, va començar a ballar a Adelaide a l’edat de tres anys. Es va formar a Terry Simpson Studios i es va graduar a l’Australian Ballet School l’any 2001. Durant vuit anys fou membre del Ballet Australià participant en funcions principals a l’Òpera de Sydney i altres escenaris famosos del món com l’històric Théâtre du Châtelet.

El 2011, la prestigiosa revista de dansa Dance Europe, va situar a Wörtmeyer a la 15a posició dins el rànquing dels 100 millors ballarins internacionals.

A partir de l’1 de gener de 2013, Wörtmeyer es converteix en el ballarí principal del Dutch National Ballet. El mes de setembre del mateix any va rebre el Premi Alexandra Radius i el 2014 el Premi Public dins el marc del prestigiós Dance Open Festival de San Petersburg i al 2016 fou escollit com Mr Expressivity.

KATARZYNA KOZIELSKA Ballarina Solista i Coreògrafa · Stuttgart Ballet

Kozielska va néixer a Zabre, Polònia i va rebre la seva formació inicial de ballet a l’Escola Estatal de Ballet en Beuthen. Posteriorment va ingressar a la John Cranko Schule a Stuttgart, graduant-se l’any 2000.

L’any 2000, es va unir al Stuttgart Ballet com aprenent. Es va incorporar al Cos de ball el 2001 i promoguda a Semi-Solista el 2006.

Ha interpretat una gran varietat de papers de diversos estils en obres de George Balanchine, John Cranko, Glen Tetley, John Neumeier, Mauro Bigonzetti i Marco Goecke, entre d’altres. Ha estrenat vàries coreografies amb el Stuttgart Ballet, on és coreògrafa a més de solista.

LORENZO MISURI Ballarí i Coreògraf Junior · Ballet de Catalunya

Comença en el món del ballet a l’edat de 11 anys. A l’any 2011 inicia els seus estudis professionals a l’Acadèmia Teatro Alla Scala de Milà, on es gradua l’any 2016.

Durant els anys de formació, té l’oportunitat de participar en diversos ballets del repertori clàssic tals com Paquita, El Trencanous, La Ventafocs o Les quatre Estacions de Verdi. En molts d’aquests ballets rep el paper de Ballarí Solista.

Professionalment i un cop graduat, comença a treballar amb la companyia del Teatro Alla Scala de Milà per incorporar-se seguidament al Ballet de Catalunya on té l’oportunitat d’estrenar-se no només com a ballarí solista sinó també com a coreògraf junior.