ESP On som?

Centre Cultural - Programació - Vasiliev, Teatre Mikhailovski i Bolxoi de Moscou

dansa

Diumenge

15/ABR

icona temps

120'

Preu:45€

Vasiliev, Teatre Mikhailovski i Bolxoi de Moscou

El talentós jove ballarí presenta dues coreografies estrenades al 2016 i renova la coreografia original d’El Corsari de Jules Perrot i Marios Petipa presentant una suite amb els fragments més brillants del cèlebre ballet.

Vasiliev, a qui han comparat per potència i salts a Baryshnikov,

està considerat el ballarí més important del Bolxoi

de Moscou on actua com estrella convidada.

Blind Affair

‘És un ballet sobre la societat, on tots estan absorts en els seus artefactes i ningú mira al seu voltant. Vull despertar a la multitud. Sempre ho vaig voler, per això vaig viatjar i ballar molt. I seguiré d’aquesta manera fins que tingui 120 anys. Només per seguir dient a la gent: Miri al seu voltant i digui: La vida és bella!’.

Estrena mundial: Teatre Hermitage (Sant Petersburg) 15 d’abril de 2016

Bolero

‘Aquesta és una història de les persones que viuen en una matriu. És un món de robots, que viuen com a conductors d’autobusos, que es mouen sempre per la mateixa ruta. T’aixeques, et poses al volant, tornes a casa, sopes, te’n vas a dormir. No obstant això, hi ha indivi- dus que trenquen la rutina i comencen a veure el món d’una manera diferent. Pensen: Per què no banyar-me a la font? Mireu els peixets que neden allà! El meu ballet tracta de trencar les regles, però resulta que tot i així la multitud et farà retrocedir i em sembla que tots nosaltres hauríem de creuar la línia.’

Estrena mundial: Teatre Hermitage (Sant Petersburg) 15 d’abril de 2016

Suite d’El Corsari

La suite narra la bonica història d’amor entre la jove Medora i el valent corsari Conrad. La brillant tècnica i impecable interpretació artística dels ballarins dels teatres Mikhailovski de Sant Petersburg i Bolxoi de Moscou, li afegeix encara més bellesa, la qual cosa converteix aquesta obra en un títol imprescindible per als amants del ballet clàssic. Ivan Vasiliev interpreta la seva pròpia coreografia en el paper principal.

Aquesta nova versió adaptada per Ivan Vasiliev es estrenar al Teatre Mikhailo- vski de Sant Petersburg el 2015.

Ivan Vasiliev

La superestrella Ivan Vasiliev (Vladivostok-Rússia, 1989) va començar els seus estudis a l’Escola de Ballet de Dnepropetrovsk (Ucraïna) i el 2006 es va incorporar a l’Escola Coreogràfica Estatal de Bielorússia. Quan encara era estudiant va ballar Don Quixot i El Corsari amb el Ballet Nacional de Bielorússia.  A finals del mateix 2006 va ser convidat a incorporar-se a la companyia de ballet del Teatre Bolxoi de Moscou com a solista i el 2010 ocupà el càrrec de Primer ballarí.

El seu repertori es va enriquir ràpidament treballant sota la supervisió de Yuri Vladimirov i amb les seves increïbles piruetes, salts i elevacions, ha protagonitzat els papers principals del Trencanous, La fille mal gardée, El Corsari, París en flames, Espartaco i La Bayadera.

La força i la potència de Vasiliev el converteix en una aclamada figura present a les grans gales de ballet d’arreu del món, és convidat habitual al Festival Internacional Rudolf Nureyev de Kazan, del Ballet de Novosibirsk i del Teatre Mikhailovski de Sant Petersburg. Els seus nombrosos premis inclouen la Medalla d’Or al Festival de Ballet Internacional de Moscou, la Medalla d’Or al Arabesque Festival de Perm i el Grand Prix del Certamen Internacional de Varna. També va ser vencedor al Triumph Youth de 2006 i el Benois de la Dansa per la seva perfomance a París en flames en 2009.

Actualment Ivan Vasiliev, responent als ecos del seu antecessor Vladimir, està considerat el ballarí més important de la Companyia de Ballet Estable del Teatre Bolxoi de Moscou on actua com Estrella convidada.

Durada: 2 hores amb mitja part