Centre Cultural - Programació - Vasiliev i figures estel·lars del ballet rus

11/MAR

icona temps

Preu:38€

Vasiliev i figures estel·lars del ballet rus

Gran gala de ballet encapçalada per Ivan Vasiliev, estrella convidada del Teatre Bolxoi de Moscou, de l’Scala de Milà i del Ballet de Baviera. Va ser primer ballarí de l’American Ballet Theatre i actualment ho és del Teatre Mikhailovkii de Sant Petesburg. Es va graduar el 2006 a l’Escola Coreogràfica Estatal de Bielorússia i ha fet els primers papers en ballets com Don Quixot, El corsari i Espàrtac

Els seus espectaculars salts i la seva potència física han provocat la comparació amb Mikhail Baryshnikov.

La gala comptarà amb altres primers ballarins de les principals companyies del ballet de Rússia: el Teatre Bolxoi de Moscou, el Teatre Russian State Ballet i el Ballet Nacional de Polònia.

Amb la col·laboració especial d’Albert Guinovart que interpretarà l’Andante del concert nº21 de Mozart, en l’estrena mundial d’Amadeus, la darrera coreografia d’Ivan Vasiliev.

Ivan Vasiliev

La superestrella Ivan Vasiliev (Vladivostok-Rússia, 1989) va començar els seus estudis a l’Escola de Ballet de Dnepropetrovsk (Ucraïna) i el 2006 es va incorporar a l’Escola Coreogràfica Estatal de Bielorússia. Quan encara era estudiant va ballar Don Quixot i El Corsari amb el Ballet Nacional de Bielorússia.  A finals del mateix 2006 va ser convidat a incorporar-se a la companyia de ballet del Teatre Bolxoi de Moscou com a solista i el 2010 ocupà el càrrec de Primer ballarí.

El seu repertori es va enriquir ràpidament treballant sota la supervisió de Yuri Vladimirov i amb les seves increïbles piruetes, salts i elevacions, ha protagonitzat els papers principals del Trencanous, La fille mal gardée, El Corsari, París en flames, Espartaco i La Bayadera.

La força i la potència de Vasiliev el converteix en una aclamada figura present a les grans gales de ballet d’arreu del món, és convidat habitual al Festival Internacional Rudolf Nureyev de Kazan, del Ballet de Novosibirsk i del Teatre Mikhailovski de Sant Petersburg. Els seus nombrosos premis inclouen la Medalla d’Or al Festival de Ballet Internacional de Moscou, la Medalla d’Or al Arabesque Festival de Perm i el Grand Prix del Certamen Internacional de Varna. També va ser vencedor al Triumph Youth de 2006 i el Benois de la Dansa per la seva perfomance a París en flames en 2009.

Actualment Ivan Vasiliev, responent als ecos del seu antecessor Vladimir, està considerat el ballarí més important de la Companyia de Ballet Estable del Teatre Bolxoi de Moscou on actua com Estrella convidada.

1a Part

Pas de dos La Bella Dorment