Centre Cultural - Programació - Youn Sun Nah · 38è Festival de Jazz de Terrassa

Preu:35€

Youn Sun Nah · 38è Festival de Jazz de Terrassa

38è Festival de Jazz de Terrassa

En el seu esperat debut a Catalunya i en exclusiva estatal, la cantant sud-coreana Youn Sun Nah estrena nou projecte musical i discogràfic. El concert s’emmarca en la nova gira europea de presentació del nou àlbum Immersion (2019)  i tindrà lloc el divendres 15 de març, a les 21h, a la sala d’actes del Centre Cultural Terrassa. Els més de 500 concerts entre 2009 i 2018, 10 àlbums d’estudi i multitud de distincions al llarg dels seus vint anys de recorregut artístic, l’acrediten com una de les noves dives del jazz vocal contemporani de forta personalitat.

El 2019 marcarà un punt d’inflexió en la cantant sud-coreana Youn Sun Nah. En el seu desè treball, Immersion (Warner Music International, 2019), continua demostrant l’enorme sensibilitat i creativitat d’una de les cantants més aclamades de l’última dècada. Coneguda per tenir una mirada artísticament amplíssima, aquest nou viatge musical inclou set covers de rock, folk i cançó francesa que es completen amb sis títols originals. El nou treball està alimentat per les idees i els recursos de Clément Ducol (Camille, Melody Gardot), el productor del disc i responsable dels subtils arranjaments acústics que transiten en totes les cançons. Sorprèn la bellesa dels tons elèctrònics i el tractament dels instruments de corda.

El to captivador de les cançons es plasma en versions com Al·leluia de Leonard Cohen o l’adaptació acústica de Is not it a Pitty de Georges Harrison, quan deixa que la seva veu es barregi en un univers de violoncels. En altres moments, combina melodies energètiques com l’original Mystic River amb l’emprempta d’una poderosa veu a God’s Gonna Cut You Down, tema tradicional popularitzat per Johnny Cash i que es situa entre blues i l’electro-rock.

Youn Sun Nah (Seül, 1969) La carrera de la cantant i compositora és imparable, posseeix una veu seductora i sensual que no deixa indiferent. Després d’haver conquerit el seu país, on és tota una celebritat, el 1995 es trasllada a París i és reconeguda com a Chevalier des Arts et des Lettres pel Ministeri de Cultura de França el 2009. Europa es rendeix al seu talent.

És a partir de l’any 2000 quan inicia les seves primeres gires i rep una llarga llista de distincions a nivell mundial. Treballa incansablement en formació de duet amb el guitarrista Ulf Wakenius i uns anys després s’uneix a l’acordionista Vicent Peirani i el contrabaixista Simon Tailleu. Amb tots ells recorre multitud de festivals. Amb la gira mundial del seu treball She Moves On (ACT, 2017), entra també amb força al mercat americà.