Centre Cultural - Programació - Estrelles American Ballet

23/NOV

Preu:38€

Estrelles American Ballet

Una constel·lació de ballarins de l’American Ballet Theatre (ABT) ens oferiran una nit plena d’emocions on es mostrarà l’excel·lència d’una de les companyies més destacades i importants del món. L’ABT va ser fundada el 1939 a Nova York i la seva història no ha fet més que guanyar prestigi pel seu planter de ballarins que n’han format part. La llista de noms és innombrable però podem destacar ballarins principals com Mikhail Baryshnikov Nina Ananiashvili, Maxim Beloserkovsky, José Manuel Carreño, Angel Corella, Herman Cornejo, Irina Dvorovenko, Alessandra Ferri, Marcelo Gomes, Paloma Herrera i Julie Kent, entre d’altres.

De vocació itinerant, l’ABT ha recorregut més de 140 ciutats i no té sala pròpia, tot i que el Metropolitan Opera House és la plataforma de llançament de totes les seves estrenes. Caroline Kennedy, Carolina Herrera i La Prairie són alguns dels seus mecenes.

Els ballarins interpretaran un programa de tall clàssic que inclourà les coreografies més emblemàtiques del repertori com El Corsari, Grand Pas Classique, Romeu i Julieta i Don Quixot. Entre les estrelles que formaran part de la gala destaquen els ballarins principals Isabella Boylston i James Whiteside.