Centre Cultural - Programació - Estrelles American Ballet

90'

Preu:38€

Estrelles American Ballet

Una constel·lació de ballarins de l’American Ballet Theatre (ABT) ofereixen una nit plena d’emocions on es mostra l’excel·lència d’una de les companyies més destacades i importants del món.

L’ABT va ser fundada el 1939 a Nova York i la seva història no ha fet més que guanyar prestigi pel seu planter de ballarins que n’han format part. La llista de noms és innombrable però podem destacar ballarins principals com Mikhail Baryshnikov, Nina Ananiashvili, Maxim Beloserkovsky, José Manuel Carreño, Angel Corella, Herman Cornejo, Irina Dvorovenko, Alessandra Ferri, Marcelo Gomes, Paloma Herrera i Julie Kent, entre d’altres.

De vocació itinerant, l’ABT ha recorregut més de 140 ciutats i no té sala pròpia, tot i que el Metropolitan Opera House és l’escenari de totes les seves estrenes. Caroline Kennedy, Carolina Herrera i La Prairie són alguns dels seus mecenes.

Aquest vespre els ballarins interpreten un programa que inclou les coreografies més emblemàtiques del repertori com El Corsari, Grand Pas Classique, Romeu i Julieta i Don Quixot. Entre les estrelles que formen part de la gala destaquen els ballarins principals Isabella Boylston i James Whiteside.

Isabella Boylston

Nascuda a Sun Valley (Idaho, EUA) el 1986, Boylston va començar a ballar quan només tenia tres anys. Als quinze anys ja va guanyar la medalla d’or als premis internacionals de ballet Youth American Grand Prix (YAGP).

Boylston va entrar a l’ABT el 2005 i el 2007 ja formava part del cos de ballet. El 2011 va ascendir a Solista fins a esdevenir Ballarina Principal el 2014.

Com artista convidada ha ballat amb el Ballet del Teatre Mariinsky de Sant Petersburg i el Royal Danish Ballet. El seu ampli repertori amb l’ABT inclou els rols de Nikiya (La Bayadère), Kitri (Don Quixot), Clara (El Trencanous), Julieta (Romeu i Julieta) i Princesa Florina (El llac dels cignes) entre molts altres.

James Whiteside

Nascut a Fairfield (Connecticut, EUA) el 1984, Whiteside va iniciar-se al món del ballet als nou anys als centres de dansa D’Valda & Sirico Dance i a la Virgina School of Arts. El 2002 Whiteside va entrar a la segona companyia del Boston Ballet i al cap d’un any, es va incorporar al cos de ballet de la companyia principal. El 2008 va ascendir a primer solista i un any més tard Ballarí Principal.

Whiteside es va incorporar a l’ABT com a solista el 2012 i va ser nomenat Ballarí Principal el 2013. Sota les sigles de l’ABT, ha interpretat els grans papers del ballet com Ashton (La Ventafocs), El Príncep (El Corsari), Colas (La Fille mal gardée), Albrecht (Giselle), Romeu (Romeu i Julieta) o Sígfrid (El llac dels cignes) entre d’altres.

El Corsari · Pas d’Esclau

Ballarins: Katherine Williams i Aran Bell

Coreografia: Marius Petipa adaptada per Konstantin Sergeyev

Música: Adolphe Adam, Césare Pugni, Léo Delibes, Riccardo Drigo i Prince Oldenbourg