Centre Cultural - Programació - Òpera, de què vas?

Dissabte

14/DES

icona temps

Preu:28-32€

Òpera, de què vas?

Simfonova

El tòpic dels arguments operístics, amb Marcel Gorgori

L’argument de la pel·lícula Pretty woman és exactament el mateix que el de l’òpera La Traviata, de Giuseppe Verdi. És més, la pel·lícula, té escenes calcades a algunes escenes de l’òpera.

L’argument de la pel·lícula West side story, és exactament el mateix que el de l’òpera Romèo et Juliette, de Gounod, (i que el de l’obra de Shakespeare). És més, la pel·lícula, també té escenes calcades a algunes escenes de l’òpera.

Llavors.., per què un dels tòpics operístics més extesos diu: ‘A l’òpera, la música està molt bé, però els arguments són infumables’?

Els arguments del cine i de l’òpera són molt més pròxims del que sembla, i la música.., la música tu ho decidiràs!

Òpera, de què vas? El nou concert de SIMFONOVA!

En la mateixa línia que caracteritza totes les propostes de SIMFONOVA, aquest és el tercer concert després de Només per uns quants?’  i ‘La rebotiga de l’òpera’ que vam poder gaudir al Centre Cultural Terrassa. Gorgori mira d’acostar l’òpera, d’una manera distesa i divulgativa, però rigorosa i qualitativament fiable, a tota mena de públics, tant al públic aficionat, com també a aquell que, potser sense ser-ho encara, sent certa curiositat per acostar-s’hi. Òpera, de què vas? és un espectacle que qüestiona un dels tòpics que sovint pot sentir- se a dir, en relació a l’òpera, el que assegura que, de les òperes, l’únic que val la pena és la música, però que l’argument que expliquen, no val res.

Amb el suport de: