Centre Cultural - Programació - Scapino Ballet Rotterdam

75'

Preu:10-28€

Scapino Ballet Rotterdam

L’Scapino Ballet Rotterdam és la companyia de dansa més antiga dels Països Baixos i és coneguda tant per les produccions de gran escala d’Ed Wubbe com per les peces més curtes de joves coreògrafs talentosos com Marcos Morau i els coreògrafs interns Felix Landerer, Itamar Serussi i Fang-Yu Shen. Fundada al 1945, ha jugat un paper fonamental en el desenvolupament de la dansa dels nostres temps.

Scala

La nova creació d’Ed Wubbe, Scala (2017), és un veritable festí visual, una peça que com la seva antecessora, Pearl (2013), tracta el tema del romanç, l’esplendor, la seducció i la decadència de manera magistral. Tot això amenitzat per la música barroca de Vivaldi. El seu espectacular vestuari podria competir amb qualsevol espectacle de la cort veneciana contemporània.

Ed Wubbe, director artístic

De tots els artistes holandesos, probablement Ed Wubbe (Amsterdam, 1957), és qui més s’ha atrevit a portar la dansa de les formes més variades per atraure a grans públics, inspirant-se en temes literaris, històrics o fins i tot polítics. Wubbe utilitza llenguatges musicals ben diferents, des del barroc fins al hip-hop, i té la capacitat de portar tots els estils al seu terreny i crear-ne un de propi i elegant. Wubbe ha fet més de cinquanta coreografies per l’Scapino, incloses produccions de llarga durada. Algunes de les creacions més recents són Romeu i Julieta, Nico, Holland, Songs for Drella, Kathleen, Pearl, Le Chat Noir i The Great Bean. Des del 2004 és també director artístic del Concurs Internacional per a Coreògrafs a Hannover. A més a més, crea coreografies per a programes de televisió en directe com el So You Think You Can Dance al Canal FOX.

Combattimento Consort Amsterdam

Fundada al 1982 per el violinista Jan Willem de Vriend, aquesta agrupació s’ha especialitzat en música dels segles XVII i XVIII. Un dels aspectes més destacables, és que a part de difondre les peces més famoses d’aquest període, també recuperen obres desconegudes de gran valor musical, moltes de les quals, es troben en manuscrits.

Al llarg de la seva trajectòria, aquesta formació ha destacat per memorables concerts i presentacions d’òpera com són Rodelinda i Alcina de Händel. Així mateix, han fet gires de gran èxit per diversos països d’Europa, Àsia i Sud Amèrica iI han treballat amb prestigioses figures com són Bàrbara Bonney, Andreas Scholl, Anthony Rolfe Johnson, Tomas Zehetmail o Sabine Meyer.

‘Simplement emocionant (…) veure Ed Wubbe i la seva

companyia portar la vida barroca a l’actualitat, per al plaer del

públic, és una experiència extraordinària’. Danspubliek