Centre Cultural - Sin categoría - Sobre la Fundació Antiga Caixa de Terrassa

Sobre la Fundació Antiga Caixa de Terrassa

La Fundació Antiga Caixa Terrassa es va constituir l’any 2013 amb l’ànim de donar continuïtat a la voluntat dels fundadors de l’Obra Social de la desapareguda Caixa Terrassa, expressada en els seus Estatuts. La missió ha estat des dels seus orígens, com a entitats sense afany de lucre, donar suport a la societat i a la ciutadania de Terrassa i comarca, en els àmbits de l’atenció a gent gran i a persones amb diversitat funcional, així com en el foment i divulgació de la cultura.

La FACT va heretar el patrimoni i edificis de l’antiga obra social i es va fer càrrec de les obres més emblemàtiques: els tallers Fupar, d’integració de persones discapacitades, la Llar Terrassa, per a l’atenció de gent gran amb necessitats i el Centre Cultural.

Per la seva configuració jurídica, la Fundació no depèn de cap altra propietat, és una entitat ciutadana, dels terrassencs. El seu òrgan gestor és un patronat, en el qual hi ha representants de les més importants institucions i entitats terrassenques. El president és l’empresari Ignasi Cusidó, i Josep Ribera n’és el director general. Dins de la seva estructura figura un Consell Consultiu, integrat també per representants d’entitats i experts. La Fundació Antiga Caixa Terrassa compta amb la col·laboració de BBVA.

La Fupar ocupa i atén a 379 persones discapacitades i té més de 130 professionals de suport i d’administració, en les diferents línies d’activitat: manipulats i envasats, productes propis del taller de paper reciclat, suports impresos (pancartes, banderes, expositors…), enjardinaments i manteniment d’espais verds, centre de jardineria, neteja d’espais (pàrquings, naus, exteriors) i neteja de vehicles i recentment s’ha incorporat la cooperativa Teixidors.

La Llar Terrassa ha esdevingut un referent en l’atenció de persones grans. Els seus serveis arriben a més de 4.300 persones: 206 persones residents, 193 persones usuàries habituals del centre de dia, 1.320 persones que reben serveis de restauració, fisioteràpia i atenció domiciliària, i unes 2.600 persones més que al llarg de l’any són ateses i reben assessorament a la botiga Llar Adaptada.

El Centre Cultural Terrassa du a terme una programació estable de dansa, que és la principal especialització, amb trenta-cinc temporades de forma continuada. També ofereix espectacles de música, circ i màgia, i exposicions d’arts plàstiques, que són la base dels programes pedagògics en què participen escolars de Terrassa i de localitats properes. Al llarg de l’any passen pel Centre Cultural més de 165.000 persones.

Descarrega la Memòria 2013-2017

Nota de premsa presentació de la memòria · 24 de maig de 2018